INTEGRACJA SENSORYCZNA

Terapia polega na dostarczaniu dziecku takich bodźców, na jakie jego system nerwowy wykazuje największe zapotrzebowanie. Podczas terapii relacje zachodzące między procesami zmysłowymi i zachowaniem ruchowym kształtują i poprawiają połączenia synaptyczne w ośrodkowym układzie nerwowym.

Zajęcia terapii integracji sensorycznej odbywają się w specjalnie wyposażonej sali terapeutycznej.

Znajdują się w niej certyfikowane urządzenia do stymulacji systemu przedsionkowego, proprioceptywnego i dotykowego, ale również wzrokowego, słuchowego i węchowego.

 

 

 

 DLA DZIECI Z:

  • brakiem lub zaburzeniem odczytu bodźców przez zmysły dotyku, słuchu i węchu
  • nienaturalnie silną potrzebą czynności związanych z obracaniem się, huśtaniem,
  • ślizganiem, podskakiwaniem lub unikaniem takich doznań
  • odczuwających dyskomfort w kontakcie z wybranymi fakturami i materiałami
  • silną, negatywną reakcją na mycie włosów, czesanie, obcinanie
  • brakiem równowagi fizycznej i aktywności
  • dzieci narzekających na drażniące metk

 

 

W CZYM POMAGA TERAPIA?:

  • dostarczamy kontrolowaną ilość bodźców i wpływamy na poprawę odbioru stymulacji
  • pobudzamy kreatywność i aktywność poprzez stopniowanie trudności
  • wzmacniamy procesy wyciszenia i obserwacji własnego ciała
  • wzmacniamy procesy radzenia sobie w negatywnymi emocjami rozładowując je podczas zabawy
  • pobudzamy ciekawość otoczenia i zjawisk
  • rozwijamy sprawność motoryczną